تتمه ی "هنوز هم مرگ بر آمریکا؟"

این که توی اون پست احتمال دادم آمریکا (بما هو آمریکا!) توبه کنه و اصلاح بشه و جنگ راه نندازه، به نظرم خیلی ایده آلیستی بود، یعنی از اون فرض هاییه که حتی توی شرایط آزمایشگاهی هم امکانِ وقوعش نیست و فقط از نظر عقلی ممکنه! (حتی شاید از نظر عقلی هم ممکن نباشه، حوصله ی توضیحش رو ندارم) شاید از جوونیم بود که چنین احتمالی دادم!

امروز نمی دونم از کجا به ذهنم رسید که این آدم های بد در طول تاریخ همیشه آدم های ضایعی بودن، یعنی حتی طوری نبودن که بشه ضایع بودنشون رو زیر سیبیلی رد کرد. ولی می شه این ضایعیّت! رو با شعارها و تبلیغات پنهان کرد، برای همین گاهی تحلیل سخت می شه، تشخیصِ جبهه ی درست سخت می شه، برای همینه که باید قدرت تحلیلمون زیاد باشه، نباید دلایل آبکی برای دشمنیمون با آمریکا داشته باشیم، برای همین پست قبلی نوشته شد.

---------------------------

این نوشته رو از نگاهِ جبهه ای نوشتم، وگرنه نه آمریکا تماما سیاهه و نه ما تماما سفیدیم. نه اون مظهرِ تام باطله و نه ما مظهرِ تامِ حق. البته این حرفا یکم روشن فکری بازیه، ولی گاهی اوقات اشکال نداره :|


موضوعاتِ مرتبط:
ایول موافقم
به معنای واقعی کلمه مزخرف ترین و شروور ترین چیزی که من در وبلاگ محمدرضا دیدم. نمیدونم چه چیزی باعث شده که به خودتون اجازه بدین، از چنان جایی به چنین جایی لینک بدین. حالم بهم خورد واقعا اول صبحی. اگه تو برات مهم نیست که چی تو مغزت میره خیلی از ادما برای چیزی که ازجلو چشمشون رد میشه ارزش قائلن. من به اعتبار محمدرضا روی لینک وبلاگش کلیک میکنم وگرنه یک ملیون سال هم بگذره به چنین توالتی گذرم نمیفته، و این سو استفاده به معنای واقعی کلمه ست. متاسفم. لطفا بذار ات و اشغالایی که تولید میکنی تو همین بیان دفن بشه. چرت و پرت پشت چرت و پرت.

می خواستم بگم کاش به جای این همه نفرت پراکنی دلیل مخالفتتون رو هم می گفتید.
ولی فکر کردم حتما اون قدر مزخرف گفته ام که حتی این ارزش رو برای نوشته ام قائل نبوده اید.

من به این مطلب توی وبلاگ محمدرضا لینک ندادم، به مطلبِ "در جستجوی الگوها: ..." لینک دادم.
و دقت کنید که مخاطبِ این نوشته شما نیستید.

از این که وقت گذاشتید و همین فحش ها رو نوشتید متشکرم!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">