هنوز هم مرگ بر آمریکا؟

هیچ وقت تمایل چندانی نداشتم که درباره ی موضوعات روز چیز بنویسم، ولی موضوعات روز بسترهای مناسبی هستن برای این که حرفای دیگه ام رو بزنم.

درباره ی خودِ موضوعِ برداشته شدن تحریم ها قبلا حرفم رو زده ام.

ولی درباره ی مرگ بر آمریکا، خیلی از ما باید روی دلایلمون تجدید نظر کنیم. کسایی که بزرگترین دلیلشون برای دشمنی با آمریکا تحریم های ظالمانه بوده، حتی کسایی که دلیلشون ظلم هاییه که در طول تاریخ، آمریکا در حق کشور ما انجام داده. 

بذارید بیشتر توضیح بدم، من نمی دونم نتیجه ی واقعی این لغو تحریم ها چی خواهد بود، نمی دونم واقعا آمریکا حاضر می شه امتیازهای واقعی، مثل پولِ واقعی!، به کشور ما بده یا نه. نمی دونم برای مدت محدودی به تعهداتش عمل می کنه یا کاملا به همه ی تعهداتش عمل خواهد کرد. ولی فرض می کنیم که به همه ی تعهداتش عمل کنه، و در عملکردش در مقابل ما تجدید نظر کنه و برای مدت طولانی نسبت به کشور ما به طور مستقیم خصومتی نشون نده، آیا باز هم دشمنمونه؟ آیا باز هم مرگ بر آمریکا؟

شاید بگید در مقابل بقیه ی کشورها چطور؟ یک قدم بزرگ به خاطر این حرفتون هم عقب میام، فرض کنید آمریکا توی هیچ جنگی به طور مستقیم دخالت نکنه، از رژیم صهیونیستی حمایت نکنه و ما دیگه هیچ تصویرِ دلخراشی برای نشون دادن توی تلویزیونمون نداشته باشیم، اون موقع چطور؟

دارم فکر می کنم که اگه تصویرِ آمریکا، میزان دشمنی آمریکا، توی ذهنِ مردممون، به واسطه ای برداشته شدن تحریم ها خیلی تغییر کرده باشه، خیلی بهتر شده باشه، نشون می ده افرادی که سال ها فرصت داشتن که به مردم دشمنی آمریکا رو ثابت کنن، اون قدر ضعیف عمل کرده اند که حالا با یه تغییر رویکردِ کوچولو توسط آمریکا، همه ی اون تبلیغات ممکنه فرو بریزه ...

-------------------------

یه بندِ دیگه درباره ی بقیه ی تبلیغاتمون نوشتم، ولی این قدر تلخ و وحشتناک شد که پاکش کردم.

البته اون طور که از حرف های رهبر برمیاد، به نظر می رسه حالا حالاها قرار نیست آمریکا چنین تغییرِ کوچولویی بکنه، ولی اگه کرد چی؟ اگه 50 سال دیگه چنین تغییری کرد چی؟ اگه تغییرات بزرگتری که توی متن گفتم رو کرد چی؟ ...

احتمال می دم تا دلیلِ حسابی ای برای دشمنی با آمریکا، یا مثلا برای اثبات ولایت فقیه، نداشته باشیم امام زمان ظهور نخواهند کرد. (باید بیشتر صحبت کنیم)


موضوعاتِ مرتبط:
یهو وسط خوندن متن حس کردم دارم یه مسئله ترکیبیات حل میکنم

سلام.

:)
گفتم که توی زندگی به دردتون می خوره!

آرمان‌شهر ۲۳ بهمن ۹۴ , ۰۰:۳۹
امام خمینی (ره) به جز بحثهای عقلی و نقلی، میگویند نزدیک به این مضمون که تصور ولایت فقیه موجب اثباتشه، چون خیلی بدیهی است.
ابن سینا 7 دلیل ساده عقلی برای اثبات ولایت فقیه میاره. و مثلا از اول شروع میکنه و میگه، انسان موجود اجتماعی است، اجتماع نیاز به حاکم دارد و غیره...
همچنین روایت داریم مثل امام مثل کعبه است... یعنی مردم باید به سمت امام بروند
و همچنین روایت داریم: اگر مؤمنانِ کامل نبودند، خدا ما (اهل بیت) رو بالا می‌برد... یعنی امام زمان الان به خاطر وجود مؤمنانی کامل روی زمین هستند و تبعاً دارند هدایت میکنند
و نباید فراموش کنیم که شیعه در حال تکامل است.

سلام.

بیشتر منظورم دلایلیه که بهشون عمل هم می کنیم!
کسی که ولایت فقیه با تصور براش اثبات می شه، طور دیگه ای هم زندگی می کنه، مثلا کاملا از ولی فقیهش اطاعت می کنه، در حالی که الان جامعه ی ما اینطوری نیست. پس معلوم می شه هنوز درست براش اثبات نشده. حتی برای ماها هم اثبات نشده، اگه درست اثبات شده بود طور دیگه ای زندگی می کردیم.

حالا فرضا قبول که آمریکا بدترین و بزرگترین دشمنه دشنام دادن به دشمن از منظر همین دین صحیحه؟ اونم نه به یه نفر به یه سرزمین پهناور پر از آدمهای مختلف سفید و سیاه بی دین و بادین  و پر از جانوران و گیاهان و... آرزوی مرگ برای آنهمه زندگی چه جوری قابل توجیهه؟ 

آره، چرا صحیح نباشه؟ 
خب قطعا مرگ بر آمریکا به معنی مرگ بر تمام آدما و حیوونا و گیاهای اون کشور نیست. 

علی رستمی ۰۴ آذر ۹۵ , ۱۲:۵۹
سلام
"خب قطعا مرگ بر آمریکا به معنی مرگ بر تمام آدما و حیوونا و گیاهای اون کشور نیست. " چرا؟
خیلی ها میگویند که این توهین به یک ملت هست و همچنین نباید پرچم آمریکا را آتش زد. مگر نه اینکه رهبر ما میگوید ما با ملت آمریکا مشکلی نداریم. آیا مرگ بر آمریکا چیزی غیر از آن را تداعی می کند؟ اگر کشوری همین شعار را در خصوص کشور ما بدهد آیا ما به عنوان عضوی از این ملت ناراحت نمی شویم؟ آیا آن را توهین به خود تلقی نمی کنیم؟
نکته ای که بیشتر از موارد بالا ذهن من را به خود مشغول کرده، آن آیه از قرآن هست که می فرماید(نقل به مضمون) به بت های آن ها توهین نکنید چراکه آن ها از روی جهل به خدای شما توهین خواهند کرد.
دوست داشتم در این موارد بالا که ذهن من را به خود مشغول کرده نظرتان را بدانم. ممنون

سلام.

«آیا مرگ بر آمریکا چیزی غیر از آن را تداعی می کند؟»
خیلی تداعی‌ها می‌تونه داشته باشه. و این تداعی که شما می‌فرمایید به نظرم اونقدرها پررنگ نیست.
«اگر کشوری همین شعار ... ناراحت نمی‌شویم؟»
چرا ناراحت می‌شیم. ولی سریعا به این فکر می‌افتیم که چرا دارن این شعار رو می‌دن؟ مگه ما چکار کرده‌ایم. ممکنه بهشون حق بدیم. (در کنار ناراحتی)
درباره‌ی آیه‌ی قرآن:
اولا، قرآن خیلی آیات دیگه هم داره. قرآن خودش به کفار فحش می‌ده. 
دوما، من واقعا نمی‌دونم مردم آمریکا چه دیدی نسبت به این شعار ما دارن،‌ شاید اگه اطلاعات دقیق‌تری داشته باشیم بهتر بتونیم بحث کنیم.
سوما، به نظر شما یک ملت،‌ برای این که بخواد تنفرش رو از ظالمی که مثلا یک قرن هر ظلمی که فکرشو بکنید در حقش کرده اعلام کنه، و همچنین این دشمنی رو به خودش یادآوری کنه و اون رو به نسل بعدش انتقال بده، چی باید بگه؟ چه کار باید بکنه؟ پیشنهاد شما چیه؟
بگه آمریکا بد است؟ بگه آمریکا از ضعف ما سوء‌ استفاده کرده و ما رو استثمار کرده؟ بگه آمریکا ظالم است؟ کتاب چاپ کنه؟ همایش برگزار کنه؟ در سکوت راهپیمایی کنه؟ پیشنهاد شما چیه؟
(تمام جملات بالا جدیه، هیچ تمسخر و شوخی‌ای توش نیست.)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">