گام اول

همین اول یه چیزی بگم، چون شاید تا آخر نوشته نخونید. هر کتابی که توی این لیست دیدید و خواستید بخونید بگید، بهتون هدیه کنم. (همین طور هر کتاب دیگه ای که دارم.)

این همون نموداریه که قبلا براتون گذاشتم. با کمی تغییر.

دوتا کتاب تموم شد و 4 تا کتاب دیگه رو شروع کردم به خوندن. با نگاه کردن به عکس می تونید اسم کتابا رو بفهمید:

 

 

کتاب کوچک فلسفه، خیلی خلاصه بود، خیلی. توی هر فصل درباره ی یه فیلسوف توضیحکی در حد 3 4 صفحه داده بود، و بعدش در حد همون 3 4 صفحه یه سری جمله ازش نقل کرده بود. با خوندنش چیزی از فلسفه دستگیر آدم نمی شد، فقط یه مرور خیلی سریع از آراء دیگران بود که می تونست از این جهت مفید باشه. مطالعه اش به خاطر این در هم و بر هم بودن خیلی سخت می شد، همین باعث شد که بعد از شروع کردنش چند ماهی رهاش کنم.

انسان در جستجوی معنا، ولی کتاب فوق العاده ای بود، یه کتاب کلاسیک روانشناسی که اگه بخوای با روانشناسی اگزیستانسیال* آشنا بشی حتما بهت پیشنهادش می کنن. و این اولین کتابی بود که توی این زمینه می خوندم و خیـــــلی دوستش داشتم. توضیحاتِ خوبی رو می تونید توی لینک بخونید.

چهارتا کتابی که شروع کردم رو هم می تونید توی نمودار تشخیص بدید:

روزگار ستمگر و زمانه ی ناسپاس، حکایت های تلخ و شیرین 1 تا 3، قصه های صمد بهرنگی و the last lecture. هر وقت تموم بشن بیشتر درباره شون خواهم نوشت. :)

-----------------------------------

* یکی از مکتب های جدی روانشناسی. اروین یالوم یکی از پدرانشه و ویلیام گلاسر معروف (با نظریه ی انتخابش) یکی از فرزندانش.


موضوعاتِ مرتبط:
طاها میرویسی ۱۵ فروردين ۹۵ , ۱۴:۳۷
کتابخانه تکانی!

این پست دومه در این رابطه.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">