تو این تابستون، چی بخونیم؟ چی ببینیم؟ و غیره.

احتمالا می دونید که به دعوت یه هیولا، یه بازی وبلاگی خیلی جذاب راه افتاده. و این پست به خاطر این بازی نوشته شده.

توی پیشنهادهام سعی کرده ام تا حد امکان سه تا نکته رو لحاظ کنم:

- متناسب با سلیقه ی شما باشه. (نه خودم)

- کمتر درباره شون صحبت شده باشه و بیش از حد مشهور نباشن.

- در هر زمینه ای فقط سه پیشنهاد داشته باشم، نه بیشتر.

 

کتاب ها:

 

بی وتن:

درباره ی "منِ او"ی رضا امیرخانی خیلی صحبت شده، ولی به نظرم "بی وتن" خیلی جذاب تره.

سال 87، وقتی سوم یا پیش دانشگاهی بودم خوندمش.

 

دنیای قشنگ نو:

درباره ی "1984" جورج اورول خیلی صحبت شده، ولی به نظرم "دنیای قشنگ نو"ی آلدوس هاکسلی خیلی به واقعیت امروزمون نزدیک تره.

 شاید به همین دلیله که این روزها اونقدرها مشهور نیست ....

البته پیشنهاد می کنه این کتاب رو قبل از 20 سالگی نخونید.

 

تیلم:

رمانی که این روزها دارم می خونمش، سال پیش چاپ شده، قبل از چاپ به عنوان رمان برگزیده ی جایزه ی داستانِ انقلاب انتخاب شده! و از همه عجیب تر اینکه تقدیم شده به، روضه خوان تا آوازه خوان (شهاب مرادی تا گوگوش!)

راستی این یکی رو الان دارم، از دوستان مشهدی هر کی خواست کافیه یه کامنت بذاره.

 

فیلم ها:

 

fight club:

می دونم، احتمالا دیدینش، ولی نمی تونم به عنوان اولین فیلم پیشنهاد نکنمش. به قول جناب خان، دیوونه کننده است این فیلم.

موسیقی فوق العاده ای هم داره، حتی اگه فیلمو نمی بینید، تیتراژ شروعش رو از دست ندید! (الان که چند ثانیه ش رو دیدم، خودم هیجان زده شدم.)

 

زیر نور ماه:

درباره ی "مارمولک" کمال تبریزی خیلی صحبت شده، ولی به نظرم "زیر نور ماه" میرکریمی خیلی مودب تره.

با این فیلم من و شهاب مرادی گریه کرده ایم.

 

the dark knight:

می دونم که این رو هم احتمالا دیده اید. منم دیده بودم. ولی چند وقت پیش دوباره دیدمش، و این دفعه قهرمان من جوکر بود. خیلی فیلم قشنگ تر و منطقی تر و دوست داشتنی تر شد. پیشنهاد می کنم شما هم تجربه اش کنید.

 

موسیقی:

چیز خاصی به ذهنم نمی رسه.

 

سایت:

 

motamem.org:

این سایت تحت نظر محمدرضا فعالیت می کنه، قبلا درباره ی محمدرضا نوشته ام.

فقط کافیه منوی سمت چپ سایت رو یه نگاهی بندازید، حتما موضوع مورد علاقه ی خودتون رو پیدا می کنید. نمی خوام تعریف کنم، خودتون یه گشتی بزنید همه چی دستتون میاد.

منم هفت ماهی هست که عضوش هستم.

 

zenhabits.net:

نترسید! درسته انگلیسیه، ولی نمی خورتون، مطمئن باشید. متن خیلی ساده ای داره، و اگه یکم انگلیسی بلد باشید می تونید کم کم بخونیدش.

نوشته هاش خیلی عالین، درباره ی تغییر عادات و productivity و سبک زندگی و پدر بودن و ورزش و ... می نویسه. 

توی آرشیوش بگردید، پست های فوق العاده ای پیدا می کنید.

 

tahanevesht.blog.ir:

اینم قراره یکی از خفن ترین وبلاگِ بیان هست، الان می تونید این افتخار رو داشته باشید که جزء 100 نفر اولی باشید که دنبالش می کنن. بعداً نگید که نگفتم!

(بعدا نوشت: این وبلاگ دیگه وجود نداره)

 

باز هم از اون هیولا تشکر می کنم که این بازی رو استارت زد. من نوشته های بچه ها رو جدی می گیرم و برای خودم یادداشت می کنم بعضی از پیشنهادها رو، و توی همین مدت دوتا فیلم پیشنهادیِ عالی (memento و whiplash) دیده ام.


موضوعاتِ مرتبط:
تابستون من همه اش علافی بود 

تنها کار مفیدم  هفته یه ساعت  انجمن ادبی بود 




هنوز تموم نشده.

آبان دخت ... ۱۳ مرداد ۹۵ , ۱۱:۵۸
ممنون از پیشنهاداتتون :)
آقاگل ‌‌‌‌ ۱۳ مرداد ۹۵ , ۱۲:۲۸
پیشنهاداتتون خیلی خوب بود و ایضا نو و دست اول. حداقل به دور از کلیشه هایی که اقلب باهاشون سر و کار داریم :)
ممنون.
بخصوص بابت پیشنهادات کتابی.

خواهش می کنم. :)

بله بله اون سایت آخریه از همه خفن تره
حتما دنبال بشه!
ساکن طبقه 40 ۱۱ شهریور ۹۵ , ۲۱:۲۵
من او که عالیه ...
اما بیوتن الزاما از من ِ اوش جذاب تر نیست ؛ هر کدوم خب یه ژانری داره
تیلم رو خوندم و و در موردش تو وبم گفتم ؛
fight club رو همین الآن دانلود میکنم چون خیلی ازش شنیدم
فیلم ایرانی رو هم باید بخرم (نمیتونم دانلود غیرقانونی کنم :))

جذاب تر در این جا به معنیِ کول تر و باحال تر به کار برده شده. البته از نظر من.

فیلم ایرانی 15 سال پیش هم دانلودش غیر قانونیه؟
چطوری می خریدش؟

ساکن طبقه 40 ۱۲ شهریور ۹۵ , ۱۷:۱۵
راستش برای خریدش ایده ای ندارم :))
کلن هر اثری فکر کنم تا 40 سال مشمول قانون کپی رایت (یا همون حقوق مولفین و ناشرینِ خودمون) میشه.
(البته یه فیلم اگه از صدا و سیما پخش شده باشه دیگه مشمول این قانون نمیشه چون پولشو از بیت المال گرفته. البته از مرجعتون بازم استفتاء کنین)

شاید این قانونی که می گید یه قانون کلی باشه، شاید هم فقط مال امثال آمریکا باشه.

مثلا من دقت کرده ام، توی پروانه ای که دارن، مجوز پخش برای حدود 5 سال می گیرن. (اون پروانه ای که اول فیلم به نمایش در میاد.)
و گمون کنم این فیلم بارها توی تلویزیون پخش شده باشه.

عنوان باحالی برا سایتتون گزاشتید

باحالی از خودتونه!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">