#فرزاد_حسنی #اکسیر #توهین #رامبد_جوان #توئیتر #آیت_الله_خاتمی

ماه رمضون سال پیش که احسان علیخانی اون بنده خدایی که مدل لباس عروس بود رو آورده بود ماه عسل یادتونه؟ همه بهش حمله کردن، پدرش رو درآوردن، به غلط کردن انداختنش.

چند ماه قبلش همین کار رو با شهاب مرادی کردن، سرِ تبریکش به حداد عادل.

چند ماه بعدش سرِ فیتیله.

الان به طور همزمان سرِ فرزاد حسنی و رامبد جوان.

اون موقع با این که از اول ماه رمضون داشتم در مورد ماه عسل غر می زدم، یه پستی نوشتم و گفتم دمِ احسان علیخانی گرم، خیلی دوستش دارم، کارش درسته، این حمله ها هم نامردیه و .... اون نوشته توی وبلاگ قبلیم بود که دسترسیم به مطالبش قطع شد، وگرنه امروز کافی بود فقط یه لینک بدم بهش و خلاص.

فقط چند تا نکته ی کوچیک بگم:

این موج ها همیشه به بهانه های الکی به وجود میان، (مثل همین دو مورد اخیر)

کسایی که به این موج ها دامن می زنن یا احمقن یا نامردن و دشمنی شخصی با طرف دارن (بلانسبت شما!)، وگرنه اگه کسی از راه حق بخواد کسی مثل فرزاد حسنی رو سر جاش بنشونه به چنین روش حقیرانه و پستی دست نمی زنه.

"داستانِ افک" رو سرچ کنید.

کسی که فقط قضیه رو نقل می کنه و می گه صحت با راوی، بی طرف نیست. این همون نکته ی کلیدیه که از داستانِ افک می شه فهمید.

-------------------------------

چندین روز قبل از این دوتا موج مطلع شدم، و چندتا فحش به باعث و بانیشون دادم و گذشتم. امروز اتفاقی افتاد که باعث شد اینو بنویسم.

راستی! دمِ فرزاد حسنی گرم، کارش درسته، یکی از بهترین مجری های ایرانه، خیلی خوش زبونه، عاشق برنامه ی کوله پشتیش بودم.


موضوعاتِ مرتبط:
طاها میرویسی ۲۴ ارديبهشت ۹۵ , ۱۵:۵۰
رامبد جوان چیکار کرده بوده
آلبومو برام می خری یا بخرم؟
فرزاد حسنی (اوغ!)

مهم نیست.

خودت بخر! برای منم معجزه رو بخر!
:)

توهین هیچوقت خوب نیست. اما باز هم نمیشه گفت تموم این اعتراض ها غلط بوده. ممکنه یه عده ایش بهانه تراشی و جبهه گیری های الکی باشه مثل ماجرای فیتیله. بعضیاش هم واقعا اعتراض به جایی بوده. (بدون توهین البته.) مثل کارآقای علیخانی که خب اصلا درست نبود. نمیشه همشون رو با یک دید نگاه کرد.

نکته ی کلیدی همین جاست، باید دید نتیجه ی این اعتراض های به جا چیه؟ 

اتفاقا اینجور جاها باید اعتراضِ به جا هم نکرد، چون دیگران بهره اش رو می برن.

اعتراض به جا رو باید کرد. سکوت بدترش میکنه. 
چرا نباید اعتراض به جا کرد
اتفاقا من این اتفاقو خیلی مثبت میبینم. یه امکان خوبی برای نقد به وجود اومده که آفت هایی هم داره.
همه اینایی که توی متن گفتی هم از یه نوع نبوده. گاهی باید دید کی داره اعتراض میکنه. مثلا ماجرای شهاب مرادی رو من اصلا نشنیدم(تا وقتی که خودت بهم گفتی) یعنی تو فضایی که توی شبکه های اجتماغی هستم و سعی کردن فقط آدم های معقول رو دنبال کنم اصلا همچین چیزی نبود. میخام نتیجه بگیرم ادم های معقول به هر چیزی واکنش منفی نشون نمیدن مگر این که واقعا چیز بدی باشه. مثل این قضیه اخیر
این جور چیزا برای جامعه مضره و این خیلی خوبه که خود جامعه در برابرش مقاومت کنه.
اتفاق های بهتری هم میتونه بیفته. مثلا اعتراض عمومی به رفتار و درامد پزشک ها که یه دوره باب شده بود.

به!

ببین کی اومده!
سلام!
توی جواب کامنتای قبلی هم گفتم: "باید دید نتیجه ی این اعتراض های به جا چیه؟" و اساسا "به جا" بودن یا نبودنِ اعتراض رو همین سوال تعیین می کنه.
اگه نتیجه اش اصلاح طرف مقابل باشه که عالیه، ولی اگه اینطور باشه که اعتراضِ به حقِ ما، باعث بشه صرفا دشمن های شخصِ رامبد جوان، یا فرزاد حسنی منتفع بشن، و فقط این دو نفر حذف یا کمرنگ بشن، بدونِ اصلاح ساختار، خب این نشون می ده که ما بازی خورده ایم. (یه چیزی شبیه افک، و شبیهِ سکوتِ امام علی بعد از سقیفه، اگه امام علی اعتراض به جا می کرد، نتیجه ی کارش درسته می رفت تو حلقوم دشمنای اسلام)
البته تشخیص این موضوع کار ساده ای نیست، یعنی من خودم توی این مصادیق شاید آنچنان نتونم از تشخیصم دفاع کنم.
هرچند می شه نشانه هایی مشخص کرد:
مثلا کسایی که دارن اعتراض می کنن کیا هستن،
دقیقا به چه چیزی دارن اعتراض می کنن؟
و ...
ممکنه تو بگی من یه مطلب تو گوگل پلاسم می نویسم، اولا که نیتِ اصلاح دارم، ثانیا دقیقا به همون چیزی که به نظرم اشتباهه اعتراض می کنم، لبِ این نوشته ی من اینه که این حرفِ تو ساده لوحانه است. نمی تونی بدونِ در نظر گرفتنِ موج و جو و دیگران حرف حق رو بزنی. 
امیدوارم این کامنتو بخونی! و اگه نظری داشتی بگی!

از آخر:
قبول دارم اون حرف ساده لوحانه است.
مسئله اصلی اینه که به نظرم این اعتراض ها اثر خوبی دارن. یعنی به هدفشون میرسن. در جهت اصلاح فرد و جامعه عمل میکنن.
مثلا توی همین قضیه فرزاد حسنی هر چند معذرت خواهی نکرد (که مهم هم نیست) اما این واکنش نسبت به تحقیر مردم "دیده شد". یعنی دفعه بعد این کار (تحقیر مردم) نه از جانب فرزاد حسنی و نه از جانب بقیه مجری ها انجام نمیشه و به عنوان یک "کار بد" تلقی میشه در حالی که اگه اعتراضی نبود به عنوان یک "کار بامزه" توی جامعه و تلوزیون رواج بیشتری پیدا میکرد. توی قضیه فیتیله هم همون طور بود.
کلا این جور اعتراض ها رو نوعی نهی از منکر میدونم. طبیعیه توی نهی از منکر باید به همه جوانبش فکر کرد و عاقلانه عمل کرد و همه نتایج رو تا اونجا که عقل میرسه سنجید. اما باید مواظب بود احتیاط بیش از حد به بی عملی منجر نشه.

شاید تکراری بشه ولی بازم بگم: کار بدی که انجام بشه و بهش اعتراض نشه توی جامعه رواج پیدا میکنه.

این احتیاطی که میگی این باعث منتفع شدن دشمنان این افراد میشه به خصوص توی سیاسیون درسته و باید دقت بشه اما خیلی جاها اصلا صورت قضیه این شکلی نیست. اصلا خیلی جاها دشمنیه به خاطر همین عمل به وجود اومده اگر نه چه دلیلی داره یکی بخواد با فرزاد حسنی یا فیتیله دشمنی کنه؟ 

خیلی مهم:
اما باید مواظب بود احتیاط بیش از حد به بی عملی منجر نشه.
اینم تکراری نبود! یعنی الان جامعه ی ما (و مخصوصا من) به این جمله نیاز داره:
اما باید مواظب بود احتیاط بیش از حد به بی عملی منجر نشه.

یه چیزی هم من اضافه کنم به این جملات:
توی نهی از منکر اگه یه حقِ کوچیک پایمال بشه یا چیزی تلف بشه یا کسی ناراحت بشه کاملا طبیعیه، نباید توش وسواس داشت.
مثلا توی همین مورد، یه موجی که علیه یه نفر راه می افته، خب طبیعتا یه سری هم چرت و پرت می گن به اون آدم، یکم هم دشمناش خوشحال می شن، ولی بعضی وقتا این چیزا اشکال ندارن اگه همه ی موج رو در بر نگیرن.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">