روزگار ستمگر و زمانه ی ناسپاس

این نوشته درباره ی یکی از اون 68 کتابه:

حتما می دونید که نمودارِ اون 68 کتاب رو دیگه توی نوشته ها نمی ذارم و برای دیدنش باید به صفحه ی اول وبلاگ برید و روی لینکش کلیک کنید، این رو هم توجه دارید که اون نمودار مستقل از این مطالب به روز می شه، مثلا من تا حالا درباره ی 3 تا کتاب نوشته ام، ولی اونجا می بینید که 8 تا کتاب کامل خونده شده. و تکرار می کنم، هر کدوم از کتاب ها رو خواستید بگید که بهتون بدمش.

درباره ی علی صفایی احتمالا می دونید که ایشون برای من مثل در حکم پدر هستن، تقریبا همه ی کتاباشون رو خونده ام و اسکلتِ فکریم به کمک این مرد بزرگ ساخته شده. (البته این عظمت لزوما به من منتقل نشده.)

پس طبیعیه که از 2 سال پیش که این کتاب منتشر شد، اول خبرش رو توی سایتشون خوندم، بعد رفتم انتشارات امام مشهد و کتاب رو از نزدیک دیدم، دستم گرفتم و ورقش زدم ولی چون پولم نمی رسید گذاشتمش سر جاش. بعد از اون هر بار می رفتم اون کتاب فروشی کتاب رو نگاه می کردم! تا اینکه پارسال خریدمش و بعد از چند ماهی که توی کتابام بود، خوندمش. (یادتونه درباره ی رابطه با طبیعت صحبت کردم؟ این بندی که نوشتم می تونه بخشی از رابطه با یه کتاب رو توضیح بده. مفهومِ رابطه خیلی وسعت داره.)

و دوباره طبیعیه که با متن و محتوا به شدت راحت باشم و نهایت لذت رو از خوندنش ببرم؛ چرا که گوشت و خونِ فکرم (!) سال هاست با این متن ها و محتواها آمیخته شده تغذیه شده.

این کتاب رو می شه به کسایی پیشنهاد کرد که:

می خوان امام علی و نهج البلاغه رو بشناسن،

اهداف بزرگی دارن و مانع های زیادی توی راهشون حس می کنن،

از نامردیِ روزگار می نالن و به یاس رسیده ان،

می خوان به قدرت های فوق تصورِ قدرتمندان برسن،

و ....

البته من هیچ وقت کتابی رو به کسی پیشنهاد نمی کنم، مگر این که اون فرد و دغدغه های امروزش رو بشناسم، که طبیعتا در مورد مخاطب های این وبلاگ امکانش نیست. پس این نوشته ها به معنای پیشنهاد نیست، بیشتر به معنای معرفیه، و می تونه نشون بده که کارهای باحالی می شه توی وبلاگ ها کرد. و اگه چندتا دوستِ همفکر و همراه با هم باشن، خیلی کارهای باحال تری می شه کرد. (حتی اگه فقط یکیشون وبلاگ داشته باشه! :) )


موضوعاتِ مرتبط:
در حدیث آمده است: امیرالمؤمنین، میزان اعمال است. هر انسان باید به حضرت، معرفت کسب کنه.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">