تلخیِ قرآن 1

اول های قرآن خوندنم، قرآن خیلی برام سخت بود، کاش سخت بود، خوب که فکر می کنم می بینم تلخ بود، فرقِ تلخ با سخت اینه که سخت رو می شه انتخاب کرد و بعد تحملش کرد، و کم کم آسون می شه، ولی تلخ اصلا با مزاج آدم ناسازگاره، آدم نمی تونه انتخابش کنه.

خدا مدام تهدید می کرد، مدام برای کافرا خط و نشون می کشید، همین طور برای منافقا، هر کسی که بندگیش رو نمی کرد به قیامت و جهنم و آتیش حواله می داد.* آدم مدام فکر می کرد مجبوره، یا بندگی خدا رو بکنه (خدایی که نه دوستش داره و نه حتی می شناسدش)، یا بره تو جهنم! (خب شاید یه نفر نمی خواست بندگی کنه! زوره؟ :( )

خیلی جاها (شاید بیشتر جاها) حتی حرف از منطق نبود، خدا می گفت کسایی که بنده ی من نیستن قلبشون مشکل داره، عقل ندارن، از حیوون کمترن و ...

جاهایی هم که خدا سعی می کرد منطقی بحث کنه، آن چنان منطقی به نظر نمیومد، مثلا می گفت خدا همون کسیه که جهانو خلق کرده، و طوری می گفت که انگار شکی توش نیست، حتی حرف توی دهنِ ما می ذاشت، می گفت اگه ازشون بپرسی کی جهانو خلق کرده، حتما می گن خدا!** در حالی که سرِ همین موضوعِ به ظاهر بدیهی کلی ان قلت می شد آورد، حتی سرِ بدیهیات هم نمی تونستم با خدا به توافق برسم.

ولی با همه ی این مشکلات، بی عاریم به کمکم اومد! توی نوشته ی بعدی بیشتر راجع بهش باهاتون صحبت می کنم.

--------------------------

* آمار نگرفتم، ولی با نگاهی که اون موقع به قرآن داشتم فکر می کردم نسبتِ بیشتری از حرفای خدا ترسوندن از جهنمه، تا تشویق کردن به بهشت (هنوز هم نمی دونم). حتی اگه جایی از بهشت و جهنم صحبت می شد، جهنمش برام پررنگ تر بود. 

** سوره 29، آیه 61.

- می خواستم توی این نوشته بخشی از راه حل رو هم بگم، ولی دیدم بهتره مشکل رو بیشتر توضیح بدم، همچنین قراری که با خودم سرِ 4 تا پست هم گذاشته بودم به هم خورد، پیش می ریم (نامنظم)، تا ببینیم چی پیش میاد.

- ممنون که نظر نمی دید. (مثلا یه نظر می تونه این باشه که این موضوعات هیچ جذابیتی برام نداره، لطفا درباره ی ... (موضوع مورد علاقه تون) پست بذارید. ممنونم.)


موضوعاتِ مرتبط:
اتفاقا موضوع خوبیه من زیاد با مسائل ائیستی برخورد کردم
ولی اونا زیاد منطقی برخورد نمیکنن
این مطلب خوبیه واسه پیج های ائیستی

سلام.

گذروندنِ وقت توی اون پیج ها، اتلاف وقته.

مجتبی خزاعی ۰۴ بهمن ۹۴ , ۱۹:۵۲
پست سفارشی که حال نمیده
متن باس از دل سر بکشه

بنویس آقا خوبه...هر چه میخواهد دل تنگت بنویس :)

سلام.

:)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">